دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند نقش مهمی در تحقق سهم آموزش‌های مهارتی در برنامه هفتم توسعه کشور ایفا کند


استاندارکردستان در نشست با سرپرست واحد استانی کردستان، گفت: با توجه به رویکرد آموزش در دانشگاه جامع علمی کاربردی که مهارتی و کارگاهی است، این دانشگاه می‌تواند نقش مهمی در تحقق سهم آموزش‌های مهارتی و کاربردی در برنامه هفتم توسعه کشور داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا استاندارکردستان با دکتر شاهین فکور سرپرست واحد استانی دیدار و گفتگو کرد.

دکتر زارعی کوشا در این دیدار بر تعامل با دانشگاه‌های استان و منطبق بر سیاست‌های برنامه هفتم که یکی از مهمترین مسیرهای تحقق اهداف اشتغال جوانان است، تاکید کرد.

استاندارکردستان همچنین باتوجه به جایگاه خاص آموزش‌های کاربردی در برنامه هفتم توسعه کشور، نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی را در تحقق این اولویت مهم دانست و خاطر نشان کرد: ایفای این نقش می‌تواند به اشتغال و کارآفرینی دانش‌آموختگان این دانشگاه و سایر افراد جامعه کمک کند.

وی در پایان حمایت استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی استان کردستان را از دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد. 

در ابتدای این دیدار، دکتر شاهین فکور سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان ضمن معرفی این دانشگاه و مراکز آموزشی تحت نظارت استان، به تبیین و تشریح برنامه‌های مدیریت دانشگاه جامع علمی کاربردی و به تبعیت از آن برنامه‌های واحد استانی کردستان پرداخت.

وی توسعه مراکز آموزشی در جوار صنایع مادر و بزرگ استان کردستان را یکی از برنامه‌های واحد استانی معرفی کرد با این هدف که دانشجویان همزمان با تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی با فضای کسب و کار و کارآفرینی آشنا می شوند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان تاکید کرد: اهتمام واحد استانی را در تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری در زمینه‌های تأسیس مراکز نوآوری، خانه‌های خلاق، مرکز رشد،کلینیک اشتغال و کسب و کار و رویدادهای استارتاپی بوده و در این راستا برخورداری ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان کردستان را از اعتبارات استانی درخواست کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *